۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

هم‌صدایی سبز ۱: «چهلم آیت‌الله العظمی منتظری در مسجد قبای شیراز»

در این طرح از کلیه علاقمندان دعوت می‌شود نماز مغرب روز پنجشنبه 8 بهمن 1388 (شب جمعه - چهلم درگذشت آیت‌الله العظمی منتظری) را در بزرگترین یا سبزترین مسجد شهر محل اقامت خود اقامه کنند و با برگزاری نماز جماعت و قرائت فاتحه و آیاتی از قرآن مجید یاد آن مرجع گرانپایه را گرامی بدارند.

اگر مایل به شرکت در این «هم‌صدایی» هستید به نکات زیر توجه کنید:

در این طرح فقط می‌خواهیم همزمان با اذان مغرب روز پنجشنبه در مساجد مشخص شده حاضر شویم و در نماز جماعت شرکت کنیم. صرف حضور تعداد زیادی از علاقمندان آیت‌الله العظمی منتظری و حامیان جنبش سبز در مساجد مشخص شده کفایت می‌کند و به منظور این‌که مسئولان نتوانند جلوی این حضور را بگیرند هیچ گونه اقدام حساسیت‌زایی انجام نخواهیم داد. تنها می‌خواهیم از حق خود برای شرکت در نماز جماعت مغرب در مساجد کشور استفاده کنیم و یاد آن مرحوم را گرامی بداریم.

اگر از حامیان کمتر مذهبی جنبش سبز هستید، با توجه به حساسیت‌های قابل درک جامعه‌ مذهبی کشور، همچون حامیان مذهبی جنبش سبز در نحوه پوشش و رفتار خود آداب و عرف و شئونات حضور در مسجد را رعایت کنید و بکوشید در اذهان دیگر نمازگزاران مسجد تصویر مثبتی از سبزها بر جای بگذارید.

به هیچ عنوان نظم برنامه‌های عادی مسجد را بر هم نزنید. همراه با دیگر نمازگزاران نماز بگذارید و از سر دادن شعارهای سیاسی خودداری کنید.

حتی‌الامکان در پوشش خود از رنگ سبز استفاده کنید. استفاده از شال سبز برای مردان و روسری سبز برای زنان در کنار پوشش اسلامی مناسب برای حضور در مسجد تصویر حضور گروهی شما را سبزتر خواهد کرد.

پس از برگزاری نماز جماعت، در صورت تمایل، هر یک جداگانه، ثواب تلاوت آیاتی از قرآن مجید را به روح آیت‌الله العظمی منتظری هدیه کنید و در صورت امکان و موافقت مسئولان مسجد،‌ مراسم دعای کمیل را بدون هیچ‌گونه حاشیه سیاسی برگزار کنید.

در هنگام ورود به مسجد و خروج از آن، از تجمع و سردادن شعارهای سیاسی خودداری کنید. صرف حضور پرتعداد و مرئی و آرام شما در مسجد و عکس‌هایی که از این حضور سبز منتشر خواهد شد، هدف شما را تأمین خواهد کرد.

در صورت بروز هرگونه ناآرامی و برخورد و سرداده شدن شعارهای سیاسی در حد توان خود بکوشید فضا را آرام کنید و هر تنشی را با کمک دیگر دوستان خود در نطفه خفه کنید. هیچ کس نمی‌تواند با صرف اقامه نماز سبزها در مساجد مخالفت کند. از بروز هر گونه تشنج جلوگیری کنید.

پیش‌نماز و بسیج مسجد احتمالاً خود سبز نیستند ولی ما برای اقامه یک نماز ساده به سبز بودن آن‌ها نیازی نداریم و ضمن پرهیز از هر گونه برخورد با آن‌ها با حضور آرام خود مسجد را سبز می‌کنیم. اما در هر شهری که مسجد و پیش‌نماز سبزی می‌شناسید،‌ طبیعتاً آن مسجد را برای حضور انتخاب می‌کنید.

رسانه ما شمایید. لینک این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و حتماً از طریق ایمیل و پیامک و تلفن حداقل 10 نفر از دوستان و اعضای خانواده خود را برای شرکت در این نماز جماعت سبز دعوت کنید و روز پنجشنبه هم چند نفر را همراه با خود به مسجد ببرید.

عکس‌ها و گزارش‌های مردمی خود از مراسم نماز جماعت را بلافاصله به ایمیل ما (greenfreedomvoice@gmail.com,irangreenvoice@gmail.com) ارسال کنید و در شبکه‌های روابط اجتماعی مجازی به اشتراک بگذارید.

جز حضور پرشمار نیاز دیگری نداریم. پر شدن مساجدی که متاسفانه در این‌ سال‌ها خالی‌تر شده‌اند خود یک اتفاق سبز است و پیام ما را به رساترین وجه می‌رساند و بر علو درجات روح آن عالم آزاده می‌افزاید.

مساجد پیشنهادی برای اقامه نماز مغرب روز پنجشنبه:

ز همه حامیان جنبش سبز در این شهرها درخواست می‌گردد هر کجای شهر که زندگی می‌کنند حتماً برای اقامه نماز خود را به این مساجد برسانند.

شیراز:
مسجد قبا (آتشیها) (مسجد آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر