۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

دستگیری ها ، فشار ها و اخراج ها در دانشگاه شیراز

کاملاً مرتبحمدالله نامجو دانشجوی دانشگاه شیراز بازداشت شد.بعد از چند روز بیخبری مشخص شد که حمدالله نامجو دانشجوی دانشگاه شیراز قبل از 22 بهمن توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.او در حالی برای بار سوم بازداشت می شود کهبیش از 1 سال می باشد که اجازه ورود به دانشگاه را نداشته است.

او رییس شاخه دانشجویی ستاد مهدی کروبی در استان فارس بوده و از فعالین دانشجویی و نشریاتی دانشگاه شیراز محسوب می شود و سردبیر نشریه دانشجویی متن در دانشگاه شیراز می باشد.لازم به ذکر است که او سال گذشته به مدت2 هفته و تابستان امسال پس از انتخابات به مدت یک ماه بازداشت شد.

عبدالله داودیان فعال دانشجویی و نشریاتی دانشگاه شیراز هم از خوابگاه اخراج شده که او نیز در سال های گذشته با احضار به دادگاه و محرومیت از تحصیل روبرو بوده است. تعداد دیگری از دانشجویان هم به دانشگاه ممنوع الورود شده اند که آمار دقیقی در دست نیست.

احکام کمیته انضباطی از شمارش خارج شده و اخیرا احسان هاشمی دیگر فعال دانشجویی دانشگاه شیراز با صدور حکم 2 ترم تعلیقی و با توجه اینکه سال گذشته هم از تحصیل محروم شد ، عملا از دانشگاه اخراج شده است.او همچنین به دادگاه احضار شده و تحت تعقیب می باشد.

سعید خسرو آبادی دانشجوی کار شناسی ارشد جامعه شناسی هم برای بار دوم با 1 ترم ممنوعیت از تحصیل روبرو شد که با توجه به اینکه دانشجوی کارشناسی ارشد می باشد و سنوات تحصیلی اش به پایان می رسد عملا از دانشگاه اخراج شده است.

کاظم رضایی که از روز 13 آبان بازداشت شده است بیش از 100 روز است که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر شیرازنگهداری می شود و از پرونده وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

فشار ها در روز های اخیر بر دانشجویان دانشگاه شیراز بسیار بالا بوده است و فضای رعب و وحشت و امنیتی در روز های اخیر بر دانشگاه شیراز حکمفرما بوده است.تعداد زیادی از دانشجویان اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و همچنین دادگاه شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز در روز های اخیر برگزار شده است تا بر شدت فشار ها در روز های اخیر افزوده شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر